Ekonomi

2030’da Türkiye’de 10 milyon mikro girişimci olacak

Geleceğin mikro girişimcileri Z nesli olacak

Türkiye’de faaliyet gösteren 10 şirketi temsil eden Direkt Satış Derneği, 2022 yılını muvaffakiyetle geçirdiğini ve 2023 yılında çift haneli büyüme beklendiğini paylaştı. Kesimle ilgili değerlendirmelerde bulunan Direkt Satış Derneği Lideri Ediz Haksal bölümün önde gelen şirketleri olan üyelerinin yarattığı sinerjiyle büyüme trendinin 2030’a kadar devam etmesini beklediklerini belirtti.

Türkiye’de direkt satışın gelişmesi için28 yıldan bu yana çalışmalarını sürdüren Direkt Satış Derneği (DSD) dala dair içgörülerini ve gelecek yıldan beklentilerini paylaştı. DSD üyesi olan Amway, Avon, Farmasi, Forever, Herbalife Nutrition, Huncalife, Kyäni, LR Health & Beauty, Oriflame, Tupperware şirketlerinin genel müdürlerinin de iştirakiyle düzenlenen toplantıda bölümün nabzı tutuldu.

Doğrudan satış kesiminin yükselen ivmesi

Sektörde daha fazla bireye iş fırsatı yaratmak gayesiyle yola çıktıklarını ve çeyrek asırdan bu yana bu mevzuyu vazife edindiklerini belirten Doğrudan Satış Derneği Lideri Ediz Haksal şöyle konuştu: “Mikro girişimciliğin yükselişi, pandemi devrinde artan esnek çalışma talebi ve ek gelir arayışı direkt satış bölümünün istikrarlı bir biçimde büyümesini sağladı. 2022 yılı prestijiyle dünyada 186 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan direkt satış dalı, 128 milyona yükselen teşebbüsçü sayısı ile yüzde 1,5 oranında büyüme suratına ulaştı.

Türkiye’de 2023’te çift haneli büyüme bekleniyor

Türkiye’nin bölümde, AB ülkeleri ortasında büyüme oranında müspet ayrıştığını belirten Ediz Haksal: “Doğrudan satış kesimi AB’de 2021 yılında yüzde 3 büyüme göstermişken Türkiye’de ciro bazlı büyüme bir evvelki yıla kıyasla yüzde 24,4 artarak 2021 yılında 3,5 milyar TL’ye ulaştı. Gayelerimiz doğrultusunda 2022’de geçen yılın sayılarını koruyan bölümün, 2023’te çift haneli büyüyeceğini öngörüyoruz. Direkt satıştaki toplam harcama artışının ise yüzde 35’i wellness (zindelik), yüzde 25’i kozmetik ve şahsî bakım eserleri ile yüzde 16’sı ise mesken alet ve gereçlerinden geldi” dedi.

“2030’a kadar büyüme trendi devam edecek”

Ediz Haksal dalın önde gelen şirketleri olan üyelerinin yarattığı sinerjiyi ile büyüme trendinin devam edeceğini belirtti. Uzun vadeli maksatlarını açıklayan Ediz Haksal şöyle konuştu: “Her yıl çift haneli büyüme sayılarını yakalıyoruz. Bu durumun 2030 yılına kadar da sürmesini bekliyoruz. Ayrıyeten; 2030 yılı prestijiyle 10 milyon direkt satıcı yani mikro girişimciye ulaşacağız. Bölüm olarak adaptasyona, çağı yakalamaya büyük kıymet veriyoruz. Mikro girişimcilerimiz ve tüketicilerimizin bir adım ilerisinde olabilmek çok kıymetli. İnternet üzerinden alışveriş kesimimiz için de büyük bir güç, bu alana daha çok yatırım gündemimizde.

Ancak internet satışları direkt satışın ana kolu olan toplumsal satışı olumsuz etkilemeyecektir. Tüketicilerin arkadaş tavsiyesine biçtiği bedel hâlâ çok yüksek, bu durum sürdüğü surece toplumsal satış varlığını koruyacak.”

Z jenerasyonu geleceğin mikro grişimcileri

Doğrudan satış yapanları sadece bir satış temsilcisi olarak değil mikro teşebbüsçüler olarak konumlandırdıklarını belirten Ediz Haksal, mikro girişimciliğin, pandemi periyodunda artan esnek çalışma talebi ve ek gelir arayışının artması üzere sebeplerle dalın istikrarlı bir büyüme trendini yakaladığının altını çizdi. Uzun vadede geleceğin mikro girişimcileri olarak derneğin radarında Z nesli olduğunu belirten Ediz Haksal, şunları söyledi: “Önümüzdeki dönemde yoğunlaşacağımız bir başka alan ise Z kuşağı. Z kuşağı kendi işinin sahibi olmayı, çalışma saatlerini kendi ayarlamayı çok önemsiyor. Bizim mikro girişimci tanımımızla da çok uyumlu olan bu beklentileri bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Z kuşağı geleceğinin mikro girişimcileri olacak, onları daha iyi anlamayı ve birlikte bir yol haritası çizmeyi önemsiyoruz.”

Kadın mikro teşebbüsçüler için meslek olanakları

Doğrudan satış dalının sağladığı fırsat eşitliği ve finansman gereksinimi olmadan kazandırdığı girişimcilik hünerleri ile mikro girişimciliğin ülkemizde liderliğini yaptığını belirten Ediz Haksal, sektörün yüzde 70 oranında bayan girişimcilerden oluşan toplam 1,5 milyonu aşkın direkt satış temsilcisine istihdam imkanı sağladığını belirtti.

Derneğin tüketici haklarının gözetilmesine, bağımsız satıcılara takviye olunmasına yönelik kural ve standartların belirlenmesinde etkin rol oynadığının altını çizen Ediz Haksal, bölümün gelişimine yönelik derneğin yeni devir planlarını ise şöyle açıkladı: “Doğrudan satış sektöründe dünyada yaklaşık 128 milyon, Türkiye’de ise 1,5 milyon serbest girişimci bulunuyor. Doğrudan satış sektöründe yer alan girişimcilerin yüzde 70’inden fazlasını oluşturan kadın girişimcilerin desteklenmesini, bu alanı bir kariyer planı olarak görmelerini ve kendilerini bu sektörde geliştirmelerini çok önemsiyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu